Sarunas laikā tālruņa konsultants zvanītājam lūgs nosaukt pacienta vārdu, uzvārdu un personas kodu, lai pārliecinātos, vai esat tiesīgs šo informāciju saņemt. Ja sniegtās ziņas sakritīs ar pacienta www.eveseliba.gov.lv norādīto kontaktpersonu, informācija tiks sniegta. Lai nodrošinātu Pacientu tiesību likumā noteiktās pacienta tiesības, ka informāciju par viņa veselību nesniedz bez viņa rakstiskas piekrišanas, taču vienlaikus, lai nodrošinātu likumā paredzētās tiesības uz savas ģimenes un citu personu atbalstu ārstniecības laikā, konsultants trešajai personai sniedz tikai šādas ziņas:
- vai izsaukums pie meklētās personas ir bijis,
- kurā stacionārajā ārstniecības iestādē cilvēks nogādāts, un
- kad (kurā datumā) tas noticis.
Gadījumā, ja pacients portālā E-veselība zvanītāju nav norādījis par kontaktpersonu, informāciju NMPD nevar sniegt.
!! NMPD aicina jau šobrīd savā profilā portālā E-Veselība norādīt tās personas, kurām jūs piešķirat kontaktpersonas statusu. Nepieciešamības gadījumā, ja iedzīvotājs negaidīti nokļūst slimnīcā, ārstniecības personām būtu pieejama tuvinieku kontaktinformācija, ar kuriem nepieciešamības gadījumā var sazināties un informēt par iedzīvotāja atrašanās vietu un veselības stāvokli.
Instrukcija, kā portālā E-Veselība norādīt vai pārbaudīt, kas ir kontaktpersonas, kurām nepieciešamības gadījumā medicīnas personāls drīkst sniegt informāciju par jums?
Norādīt savas kontaktpersonas var, izpildot dažus vienkāršus soļus: