Kas ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests?
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests parasti tiek saukts par NMPD.
Tas ir iestādes saīsinājums.
NMPD ir Veselības ministrijas iestāde.
Dienests ir salīdzinoši jauns - izveidots 2009. gadā.
Dienestā strādā vairāk nekā 3000 darbinieki.
Dienestam ir vairāk nekā 190 operatīvie auto.
Dienestā visvairāk strādā mediķi.
Kas vada dienestu?
NMPD vada direktore Liene Cipule.
Ko dara Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests?
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests ir galvenā iestāde, kas rūpējas par četrām funkcijām valstī:
- nodrošina medicīnisko palīdzību iedzīvotājiem pirmsslimnīcas etapā.
Tas nozīmē - sniedz palīdzību pacientam no notikuma vietas līdz aizvešanai uz slimnīcu.
- organizē apmācības neatliekamās medicīniskās palīdzības un pirmās palīdzības sniegšanā.
- plāno katastrofu medicīnas sistēmu darbu, tostarp ārkārtas medicīniskajās situācijās un katastrofās.
- glabā medicīnisko ierīču un medikamentu valsts materiālās rezerves.
Kur atrodas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests?
Dienests atrodas Rīgā, Laktas ielā 8.
Bet dienesta brigādes atrodas vairāk nekā 100 vietās visā Latvijā.
Kā var sazināties ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu?
Dienestam var piezvanīt pa tālruni - 67337000 vai rakstot uz e-pastu: nmpd@nmpd.gov.lv
Kā izsaukt mediķu brigādi?
Lai izsauktu mediķu brigādi, jāzvana 113.
Mediķu brigāde ir jāsauc tikai tad, ja apdraudēta dzīvība.
Dispečers uzdos jautājumus par notikušo un izvērtēs, vai nepieciešama NMPD mediķu palīdzība.